środa, 5 grudnia 2012

Muffiny z kremem ganache

Miałam ochotę coś upiec,żeby pozbyć się kilka zalegających produktów.Przeszukałam różne blogi i znalazłam ten przepis. To jest po prostu przepyszne! Kakaowe ciasto i rozpływający się w ustach krem ganache. Czego chcieć więcej?? Przepis znalazłam O TU. Może sama muffinka nie jest za słodka, ale za to krem to ho ho, pychota, chociaż  nie da się zjeść go dużo.




Składniki:
Muffiny
2 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki cukru
100 g łezek z gorzkiej czekolady
2 łyżki kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka mleka
1/2 szklanki oleju
1 jajko


Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni. Składniki suche mieszamy w jednej misce, mokre w drugiej. Mokre wlewamy do suchych, ewentualnie odwrotnie i mieszamy do połączenia składników. Nakładamy do 2/3 wysokości foremek. Pieczemy ok 15-20 min. Do suchego patyczka. Studzimy. 

Ganache 
250 ml śmietany kremówki
250 g  czekolady (ja użyłam mlecznej)

Śmietankę podgrzewamy, wrzucamy połamaną czekoladę i mieszamy, aż się rozpuści. odstawiamy w chłodne miejsce do wystygnięcia. Wkładamy do lodówki, żeby się dobrze schłodziło.  Krem miksujemy na gładką gęstą masę. Dekorujemy babeczki.

SMACZNEGO!!!

5 komentarzy:

  1. Poproszę taką muffinkę :-)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy pisząc "oliwa" masz na myśli gorzką oliwę z oliwek czy chodzi o zwykły olej rzepakowy, bez smaku i zapachu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja daję zwykły olej, dzięki, że zwróciłaś mi na to uwagę, zaraz poprawiam ;)

      Usuń
  3. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Marta Marczyńska18 lutego 2020 11:53

    Muffinki czekoladowe to mój pewniak zawsze kiedy przychodzą niespodziewani goście. Korzystam z szybkiego i pysznego przepisu na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-babeczki-czekoladowe/
    Efekt jest oszałamiający i goście zawsze są zachwyceni.

    OdpowiedzUsuń