poniedziałek, 10 września 2012

Domowa Pizza

Robiąc przegląd lodówki natknęłam się na kilka zalegających produktów, i oto powstała moja domowa pizza. Dla mnie pychota, w sam raz dla  "pizzo-pochłaniaczy". Ciasta wystarcza na dużą blachę, taką z piekarnika, więc spokojnie można obskoczyć kilka osób.Polecam

Ps: Data na zdjęciu jest nieaktualna, bo zawsze zapomnę ją ustawić ;/









Składniki:
Na ciasto:

3 szkl. mąki
50 g drożdży( pół kostki)
1 szkl. ciepłej(nie gorącej) wody
1 łyżka oleju
szczypta soli
szczypta cukru
po 1 łyżeczce ziół prowansalskich, oregano i bazylii

Drożdże rozpuścić w wodzie, dodać szczyptę cukru i 3 łyżki mąki. Wymieszać i odstawić pod przykryciem w ciepłe miejsce, aż zaczyn podrośnie.

W misce wymieszać mąkę z solą i przyprawami. Dodać olej i wyrośnięte drożdże. Wyrobić ciasto i odstawić do wyrośnięcia. Piekarnik rozgrzać do 180 stopni. Blachę wyłożyć ciastem.

Farsz można zrobić wg. własnego pomysłu. Po prostu co kto ma. Ja użyłam:

5 łyżek przecieru pomidorowego
1/2 puszki kukurydzy
kilka kiszonych ogórków
2 pomidory
kilka plasterków szynki
1 laska kiełbasy
40 dkg sera żółtego 
1 opakowanie tartej mozzarelli
oregano, bazylia, zioła prowansalskie

Ser zetrzeć na tarce o grubych oczkach, wymieszać z mozzarellą.  Ciasto wysmarować przecierem i posypać odrobiną wymieszanych serów. Poukładać resztę składników, posypać przyprawami i resztą sera. Piec ok 30 min.

SMACZNEGO!!!



2 komentarze:

  1. Domowa jest najlepsza, też zawsze robię dużą blachę, teraz wpadł mi w oko przepis Pascala(kuchnia lidla) na pizze i jego sos z cukini, muszę go wypróbować.

    OdpowiedzUsuń