czwartek, 14 lutego 2013

Walentynkowe serce mocno czekoladowe

Dziś jest wyjątkowa okazja, żeby upiec coś pysznego. Miałam zamiar upichcić ciasto piernikowe, ale ostatnio jak przeglądałam blogi natknęłam się na ten przepis i od razu zmieniłam koncepcję pieczenia. Mmm, pachnie obłędnie, właśnie stygnie...już nie mogę się doczekać, aż spróbuję. 
Edit: ciacho rewelacjaaaaa



Składniki:

1 mleczna czekolada - 100 g  
125 g masła
1 szklanka zimnego mleka 
2 szklanki mąki tortowej 
5 kopiatych łyżek gorzkiego kakao  
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej 
pół szklanki cukru kryształu 
2 łyżeczki ekstraktu waniliowego 
2 jaja 
pół słoiczka Nutelli 

Masło i czekoladę roztapiamy cały cza mieszając. Jak się roztopi dolewamy zimne mleko i odstawiamy.
Mąkę, proszek, sodę i kakao przesiewamy, dodajemy cukier i dokładnie mieszamy. Do mleka, masła i czekolady dodajemy jajka i ekstrakt z wanilii, dokładnie roztrzepać. Składniki mokre wlewamy do suchych i mieszamy tylko do połączenia składników. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. 1/2 ciasta wykładamy do formy(ja użyłam w kształcie serca) o śr. ok 22 cm. na to łyżeczka układamy kulki nutelli, w niewielkich odstępach. Na nutellę kładziemy resztę ciasta. Dokładnie rozsmarować po całej powierzchni. Piec ok 30-35 min. Trzeba sprawdzać patyczkiem.Upieczone ciasto zostawiamy w formie na jakieś 20 min. po czym wyciągamy i studzimy.Posypujemy cukrem pudrem.

SMACZNEGO!!!!


1 komentarz:

  1. :) świetnie się prezentuje :) jeszcze raz życzę udanego wieczorku :) pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń