środa, 27 marca 2013

Wielkanocna baba drożdżowa

Święta już za moment, czas pomyśleć o świątecznych wypiekach. Nie ma Wielkanocy bez babki. Przez kilka lat piekłam babkę pomarańczową, w tym roku postanowiłam upiec babę drożdżową. Trochę się obawiałam, bo nie jestem wprawiona w używaniu ciasta drożdżowego, jednak efekt bardzo mnie zaskoczył. Polecam. Przepis zaczerpnęłam 
Polecam też Mazurek pomarańczowy





Składniki:
1/2 kg mąki
250 ml mleka
15 dkg cukru pudru
15 dkg masła
40g świeżych drożdży
5 jaj
15 dkg rodzynek
szczypta soli
dowolny aromat

Z drożdży, odrobiny cukru i kilku łyżek ciepłego mleka robimy rozczyn.
Białka oddzielić od żółtek. Żółtka ubijamy z cukrem. Dodajemy rozczyn, ciepłe mleko, aromat, przesianą mąkę,sól. Chwilę wyrabiamy. Dodajemy rozpuszczone i ostudzone masło. Wyrabiamy ciasto, aż będzie lśniące. Odstawić przykryte ściereczką w ciepłe miejsce na ok 1 godzinę. Rodzynki zalać wrzątkiem, jak zmiękną to osączyć na sitku. Obtoczyć w mące. Białka ubić na sztywno.Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Do wyrośniętego ciasta dodać rodzynki i białko i delikatnie wymieszać. Przełożyć do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą formy(do3/4 wysokości formy), piec ok 30 min do suchego patyczka. Ja piekłam ciasto w jednej większej foremce trochę dłużej, jeśli będzie się piekła np. w dwóch mniejszych to krócej. Trzeba sprawdzać.

SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz