czwartek, 11 kwietnia 2013

Ciasto milionera

Już jakiś czas temu zaznaczyłam to ciasto jako "do zrobienia", uznałam, że w wersji świątecznego mazurka świetnie się sprawdzi. Trochę się zawiodłam smakiem ciasta kruchego, ale ogólnie ciacho ok. Na pewno jeszcze je zrobię, jednak z innym ciastem kruchym. Uwaga! przepis idealny dla słodyczoholików, jest bardzo słodki.Przepis z tej strony


 Składniki:
Ciasto:
1 szkl. mąki
1/2 kostki masła
2 łyżki cukru pudru
Ponadto:
Puszka słodzonego mleka skondensowanego
200 g czekolady gorzkiej( ja dałam 100g gorzkiej i 100 g mlecznej)
3-4 łyżki masła( w zależności od gęstości czekolady.

Zagnieść ciasto, owinąć folią i schłodzić. Puszkę z mlekiem zalać wodą i gotować 2,5 godziny, pilnując żeby cały czas była zanurzona w wodzie. Ciasto rozwałkować, wyłożyć do formy, nakłuć i upiec na złoto ok. 20 min. w 180 stopniach. Gotowy , lekko ciepły kajmak wyłożyć na upieczone ciasto. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, dodając stopniowo masło. Wylać na ciasto włożyć do lodówki.

SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz