środa, 7 listopada 2012

Ciasteczka z marcepanem

Od dłuższego czasu miałam w  zamrażarce marcepan. Postanowiłam go wykorzystać. Nie mam teraz w planach żadnej większej imprezy, żeby użyć go do ozdobienia tortu, więc szukałam czegoś innego. Trafiłam TU . Od jakiegoś czasu na blogach pojawiały się ciasteczka w kształcie guziczków, stwierdziłam, że to dobry moment na wykorzystanie tego pomysłu. Trochę rozczarowałam się tym, że marcepan jest nie wyczuwalny w ciastkach.Nadaje on jedynie aromat migdałowy. W sumie sama nie wiem czego się spodziewałam :P Następnym razem zrezygnuje z cukru bo są strasznie słodkie. Ale ogólnie fajne do pochrupania.


Składniki:

150 g masła
50 g cukru
16 g cukru waniliowego
100 g marcepanu
250 g mąki
1 żółtko

Masło utrzeć z cukrami. Dodać marcepan, żółtko i mąkę. Zagnieść ciasto i wstawić na 1 h do lodówki. Rozwałkować na 3-4 mm i wycinać ciasteczka. Piec w 180 stopniach ok 10-12 min.

SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz